2011年6月10日金曜日

Mark Bowden "Winning Body Language: Control the Conversation, Command Attention, and Convey the Right Message without Saying a Word"

I came across this book by a mere accident. I believe not all the arguments or justifications the author made for his method, but as long as it works, why do I bother? Very helpful for me. Some of the techniques told in this book were familiar to me, but chiefly for purposes of martial arts or health. I never thought they could also be used for business presentations.

これはかなり衝撃的で、世界観が変わる。わたしにこの本の価値を十分に伝えられる気がしない。ビジネスの場でのボディーランゲージの使い方が書いてあるだけで、しかもそれが酷く簡単な話で、「そんな簡単なはずがない」と誰だって思ってしまうようなことだ。著者は舞台仕込みの人らしく、もしかすると芸能人やテレビに出るようなにとっては常識なのかもしれないけど、少なくともわたしは、こんな指導は知らない。わたしがこの本を見つけたのは偶然で、某洋書売り場で違うボディーランゲージの本を見かけて良さそうだと思ったんだけど、念のためにWebで調べたら、この本のほうが評判が良かったから買ったのだった。大差でこっちの本のほうがいい。この本は、基本的なことしか書いていないが、わたしは、この著者はもっと色々なことを知っていると思う。しかし、芝居もそうだろうけど、こういうのは自分で開拓していかないと身にならないのかもしれない。まずはこの本で開眼したので、色々やることができた。

0 件のコメント:

コメントを投稿